fbpx

Jak znaleźć czas na zdrowe gotowanie?

Na początek mam dla Ciebie dobrą wiadomość. Jeśli do tej pory miałaś czas na przygotowywanie jakichkolwiek posiłków, to będziesz go też miała na zdrowe gotowanie. Bo zdrowe posiłki to nie skomplikowane przepisy z blogów kulinarnych i nie piękne zdjęcia prosto z Instagrama. Czasami wystarczy dorzucić trochę warzyw, wędliny zastąpić pastą z soczewicy i już jest dobrze. Jasne, że na początku będziesz pewnie poświęcać więcej czasu na oswajanie się z nowymi przepisami i sprawdzanie, co Ci smakuje, a co nie, ale z czasem stanie się to dla Ciebie zupełnie naturalne.

A jeśli do tej pory nie szykowałaś swoich posiłków i chciałabyś to teraz zmienić, to najpierw musisz znaleźć przestrzeń na gotowanie. Po pierwsze zadaj sobie pytanie dlaczego teraz stało się to dla Ciebie ważne i jak bardzo. A następnie zastanów się z czego zrezygnujesz, żeby mieć czas na szykowanie jedzenia. Bo przecież Twoja doba nie jest z gumy, niestety.

8 sposobów na zdrowe gotowanie

Zdrowe gotowanie nie musi być skomplikowane, czasochłonne, ani drogie. I nie powinno Cię w żaden sposób stresować. Dlatego na początek mam dla Ciebie kilka wskazówek, które pomogą Ci zacząć.

Jedz najzdrowiej, jak możesz w tym momencie

Nie musi być turbo zdrowo od dzisiaj. Wystarczy, że każdego dnia zjesz zdrowiej niż do tej pory. Dorzucisz warzywa, wybierzesz owoce zamiast ciastek, wypijesz zielony koktajl zamiast energetyka. To i tak będzie duża zmiana.

Stawiaj na łatwe i szybkie posiłki

Zdrowe gotowanie to nie jest stanie godzinami w kuchni i szykowanie dwudaniowych obiadów z ciastem cukiniowym na deser. Czasami wystarczy zdrowsze śniadanie, które już ustawi Twój dzień (w moim bezpłatnym ebooku ‘Śniadania do pokochania’ znajdziesz mnóstwo inspiracji). Do tego na przekąski wybieraj świeże owoce, orzechy czy jogurt roślinny z migdałami. Możliwości masz mnóstwo!

.

Stawiaj na swoje ulubione posiłki

Wybieraj te, które już teraz możesz zrobić z zamkniętymi oczami i spraw, żeby były zdrowsze. Im łatwiej, tym mniej wymówek będzie Ci podpowiadała głowa.

Gotuj na dwa dni

To super sprawa, która wiele ułatwia. Zawsze też możesz coś zamrozić albo zawekować. Wyobraź sobie, że wpadasz głodna po pracy, a zdrowy i sycący obiad wystarczy odgrzać.

Szykuj półprodukty

Możesz pomrozić sobie gotowe mieszanki warzyw i owoców do zdrowych koktajli, obrać warzywa na kilka dni, upiec więcej warzyw i przygotować z nich kilka posiłków, ugotować więcej ciecierzycy i pomrozić ją w porcjach. Przygotowywanie obiadu, gdy wszystko czeka w lodówce, jest super łatwe.

Planuj swoje posiłki

Im więcej planowania posiłków, tym mniej przypadkowych, syfiastych przekąsek czy jedzenia na wynos. Podczas planowania czarno na białym widzisz, czy Twoje posiłki są zdrowe i co jeszcze możesz w nich zmienić. Planowanie posiłków to też mega oszczędność czasu i pieniędzy. I jedna z prostszych dróg do zdrowego odchudzania.

Dbaj o zaopatrzenie

Planuj zakupy tak, żebyś miała potrzebne produkty pod ręką. Pamiętaj, też o pewniakach, z których potrafisz szybko przygotować zdrowy i sycący posiłek. Makaron z pełnego ziarna albo z groszku i zielenina na pesto. Rukola, suszone pomidory i ciecierzyca z puszki na sałatkę. Gotowy hummus o dobrym składzie czy gotowe pasty warzywne do kanapek.

Testuj zdrowe gotowce

Czytaj etykiety produktów i wybieraj te, które naprawdę są zdrowe, a nie tylko udają. Masz sporo możliwości – zupy kremy, gotowe owsianki, dobrej jakości jogurty kokosowe, batoniki z orzechów i daktyli, gotowy hummus, mieszanki kasz i strączków, warzywne kotlety, sałatki bez sosów.

Co dalej?

Sama widzisz, że zdrowe gotowanie może być proste i szybkie. Nie potrzebujesz skomplikowanych przepisów i drogich eko produktów, żeby jeść zdrowiej!

Ale to, co na pewno bardzo ułatwi Ci to zdrowe gotowanie to planowanie posiłków. Wiadomo, że dobry plan to podstawa! Dlatego usiądź na chwilę i zaplanuj swoje menu w zdrowszej wersji. 

A tutaj mam coś jeszcze dla Ciebie!

Przepisy na zdrowe i pyszne śniadania. Ten bezpłatny ebook na pewno ułatwi Ci zdrowsze gotowanie!

.