fbpx

Zdrowe odchudzanie

Zdaję sobie sprawę, że najczęściej decydujesz się na dietę, żeby po prostu schudnąć. I chociaż chciałabym, żebyś traktowała to chudnięcie jako efekt uboczny zdrowych zmian to myślę, że to dobry punkt wyjścia. Teraz wystarczy, że zmienimy trochę Twoje podejście do tematu.

Odchudzanie to nie jest prosta relacja między tym, co i ile jesz, a spadającymi cyferkami na wadze. 

Odchudzanie to kwestia zdrowia całego Twojego organizmu. Zdrowe ciało nie ma problemu z nadprogramowymi kilogramami, wie, kiedy jest naprawdę głodne, nie zajada stresu czekoladą, potrafi utrzymać prawidłową masę ciała bez restrykcyjnych diet, liczenia kalorii, spędzania godzin na siłowni czy ciągłego myślenia o jedzeniu.

Tak naprawdę schudnąć możesz na wielu różnych dietach. Pytanie tylko czy ta redukcja nie zostawi Cię z mniejszym rozmiarem ubrań, ale z dużą ilością tkanki tłuszczowej, rozjechanym układem hormonalnym i odpornościowym, z niedoborami substancji odżywczych. No i czy nie skończy się totalnym efektem jojo.

Dlatego każda redukcja wagi i tkanki tłuszczowej powinna wiązać się z poprawą stanu zdrowia i na tym trzeba się skupić w pierwszej kolejności.
Jeśli masz problemy ze zrzuceniem kilogramów, a wydaje Ci się, że próbowałaś już wszystkiego, to spróbuj podejść do tematu inaczej niż do tej pory. Zamiast skupiać się na tych nieszczęsnych kilogramach, poszukaj prawdziwego problemu i zacznij działać u źródła. Tylko wtedy ma to ręce i nogi, a Ty jesteś totalnie zaopiekowana. Z takim podejściem będziesz mogła zapomnieć o frustracji i efekcie jojo, i cieszyć się zdrowiem, świetnym wyglądem i samopoczuciem. W końcu!

Co może utrudniać Ci zdrowe schudnięcie?

Istnieje wiele czynników, które wpływają na proces redukcji wagi. Zachwianie jednego z nich czyni całe odchudzanie nieskutecznym, szczególnie jeśli brakuje tej równowagi przez dłuższy czas.

Gdy pojawia się problem z utratą wagi, z całą pewnością wynika on z jakiś problemów zdrowotnych, które do tej pory mogły nie zostać zidentyfikowane. Mogą to być następujące rzeczy:
  • nieprawidłowo działająca tarczyca
  • nieustabilizowany poziom cukru we krwi
  • problemy emocjonalnej
  • problemy z nadnerczami, za dużo codziennego stresu
  • zaburzona praca mózgu i neuroprzekaźników
  • nierównowaga hormonalna
  • problemy z mikroflorą jelitową
  • osłabiony system odpornościowy
  • niedobory witaminy D
  • za dużo toksyn
  • zaburzona równowaga pomiędzy kwasami omega 3 a omega 6
  • nieprawidłowe pH organizmu

Sama widzisz, jest co robić. A w pierwszej kolejności musisz sobie uświadomić, że w odchudzaniu nie jest najważniejsze schudnięcie 8 kilogramów do sylwestra czy wakacji. Tutaj najważniejsze jest Twoje zdrowie i zachęcam, żebyś właśnie nim zajęła się w pierwszej kolejności!

Więcej informacji o zdrowym odchudzaniu znajdziesz w moich wpisach na blogu

Chcesz działać od razu?
Kup nagranie webinaru 'Odchudzanie bez frustracji i efektu jojo' i ebooka z materiałami, które pomogą Ci rozpisać skuteczny plan działania!

A tutaj mam coś jeszcze dla Ciebie!

Regularne jedzenie śniadania ochroni Cię przed napadami wilczego głodu i zajadaniem go słodyczami i słodkimi bułkami po drodze do pracy. Pobudzi metabolizm i będzie zapobiegać odkładaniu się tkanki tłuszczowej. Ochroni Cię też przed wieczornym i nocnym zajadaniem głodu. 
Dlatego warto wstać 15 minut wcześniej i to ogarnąć. Mój ebook na pewno Ci w tym pomoże.

.