fbpx

Zdrowe nawyki żywieniowe, od których warto zacząć

Dbanie o zdrowe nawyki żywieniowe jest tak samo ważne, jak jedzenie zdrowych posiłków. Bo nawet, gdy masz dokładnie rozpisane menu i tak niektóre sytuacje mogą sprawić, że zjesz coś niezdrowego albo coś, co Ci po prostu nie służy. Zarwana nocka, wymagający projekt czy kłótnia z mężem i Twój mózg będzie szukał ukojenia. Jeśli do tej pory znajdował je w czekoladzie czy lodach, tym razem będzie tak samo. Działa po prostu nawykowo. Dlatego właśnie zdrowe nawyki żywieniowe są takie ważne.

Jak ogarnąć nawyki żywieniowe?

Po pierwsze, zwróć na nie uwagę. Zauważ i wypisz te nawyki, które Ci nie służą. Które sprawiają, że jesz więcej niż potrzebujesz, że jesz wtedy, gdy nie jesteś głodna, że jesz słodycze albo słone przekąski. 
Po drugie, sprawdź kiedy te nawyki się pojawiają albo co je wywołuje. Może to być na przykład pobudka, wejście do kuchni, tankowanie na stacji benzynowej, jazda autem albo za dużo stresu i napięcia, za mało wypitej wody, za mało ruchu, nieprzespana noc.
I po trzecie, wymień nawyki, które Ci nie służą na te zdrowsze.
Pamiętaj, że Twoje nawyki nie są wykute w kamieniu. Codziennie możesz zacząć je zmieniać. Wszystko zależy od tego, jak bardzo te zdrowsze nawyki są dla Ciebie ważne i kim chcesz się stać dzięki nim. Czy chcesz być kobietą, której ciężko się skoncentrować, a popołudniami zasypia na stojąco? Czy może jednak wolisz być kobietą, która dba o swoje zdrowie, mam mnóstwo energii i dzięki temu osiąga swoje cele? Tutaj wszystko zależy od Ciebie!

5 nawyków żywieniowych, które pomogą Ci jeść zdrowiej

Tutaj znajdziesz listę zdrowych nawyków żywieniowych, od których możesz zacząć. Wybierz sobie jeden, ten który przemawia do Ciebie najbardziej i działaj z nim przez kilka tygodni. Sama się przekonasz, że z czasem wprowadzisz wszystkie, i to szybciej niż myślisz.

Czytaj etykiet podczas zakupów

Etykiety ze składem produktu to skarbnica wiedzy. Wiem, że często trudno ten skład w ogóle znaleźć albo jest napisany malutkimi literami, ale nie poddawaj się. Wybieraj produkty z jak najprostszym i najkrótszym składem. Ten nawyk znacznie ułatwi Ci zakupy i sprawi, że mniej czasu będziesz spędzać w sklepie. 

Planuj swoje posiłki

Jak dla mnie (i moich klientek) to jeden z kluczowych nawyków, który sprawia, że zdrowsze jedzenie staje się znacznie łatwiejsze. Im więcej planowania posiłków tym mniej podjadania słodyczy i niezdrowych przekąsek, zastanawiania się ‚co mam dzisiaj ugotować na obiad?’, stania w korkach i kolejkach, przetrząsania szafek. Na początek wystarczy Ci kartka i długopis. A jeśli chcesz to szybko i sprawnie ogarnąć to polecam Ci mojego ebooka ‘Zaplanuj menu w 3 dni!’

Do picia wybieraj wodę

To zdecydowanie najtańszy i najprostszy nawyk, który przynosi wielkie efekty. Twoje ciało w większości składa się z wody, nic dziwnego, że potrzebuje jej do prawidłowego funkcjonowania. Chcesz mieć jędrną, oczyszczoną skórę, chcesz lepiej trawić, mieć więcej energii, unikać zmęczenia i bólu głowy, lepiej spać i się regenerować to pij wodę. Przygotuj sobie butelkę z wodą i miej ją w zasięgu wzroku przez cały dzień.

Zjedz jedną zieloną sałatka dziennie

Zielone warzywa liściaste to najzdrowsze z warzyw. Cudownie odżywią ciało, bo są pełne witamin, minerałów, antyoksydantów i błonnika. Dzięki temu mają potężne właściwości zdrowotne. A do tego cudownie tłumią ochotę na słodkie. Udowodniono, że kiedy kobiety spożywały sałatkę jako pierwsze danie albo dostawały ją razem z daniem głównym, zjadały mniej kalorii podczas reszty posiłku i rzadziej sięgały po deser. 

Zacznij jeść uważniej

Zacznij zwracać uwagę na sygnały, które wysyła Ci Twoje ciało, bo ono zawsze powie Ci prawdę. Sprawdzaj czy to, co jesz nie powoduje u Ciebie wzdętego brzucha, wyprysków, niepokoju, rozdrażnienia, bólu głowy. Przyjrzyj się czy jesz tylko wtedy, gdy jesteś głodna. To wszystko razem pomoże Ci dokonywać zdrowszych wyborów.

Co dalej?

Sama widzisz, że zdrowe nawyki żywieniowe są ważne i na spokojnie możesz je wprowadzić do swojego życia. Zacznij od wyłapania tych, które Ci nie służą, a następnie stopniowo wprowadzaj te zdrowsze. Jestem pewna, że szybko poczujesz różnicę!

Możesz zacząć od planowania swoich posiłków. Jeśli chcesz to ogarnąć szybko i skutecznie, polecam Ci mojego ebooka  ‘Zaplanuj menu w 3 dni!’  Znajdziesz w nim mnóstwo wskazówek i porad, ale także konkretne zadania do zrobienia, dzięki którym po trzech dniach będziesz miała zaplanowane posiłki na kilka dni do przodu.

A jeśli wolisz pracować indywidualnie i chcesz oprócz planowania posiłków ogarnąć inne wyzwania żywieniowe to zapraszam Cię na indywidualną konsultację dietetyczną.

A tutaj coś jeszcze dla Ciebie!

Ogarnianie zdrowszych nawyków żywieniowych możesz też zacząć od jedzenia pożywnych i pysznych śniadań. Pobierz bezpłatnego ebooka i działaj!

.