fbpx

Rabarbar pod owsianą kruszonką

Czerwiec smakuje rabarbarem i truskawkami. Oj tak! A owoce to najlepsze słodycze, jakie możesz sobie podarować i świetny sposób na ograniczenie cukru w swoim menu. Bo naprawdę da się bez niego żyć i to do tego smacznie!

Jeśli często czujesz się zmęczona, tak, że popołudniu musisz mieć drzemkę, żeby dotrwać do wieczora. Twoja skóra jest sucha i matowa albo pojawiają się na niej wypryski. Masz zmienne nastroje, problemy z pamięcią i trudno jest Ci się skoncentrować.  Rano wstajesz zmęczona, często chorujesz albo nie jesteś w stanie przetrwać jednego dnia bez słodyczy. To mogą być jasne sygnały, że w Twoim życiu jest za dużo cukru.

Jak ograniczyć cukier w swoim menu?

Jeśli chcesz ograniczyć cukier to w pierwszej kolejności wypisz sobie dokładnie, ile w ogóle tego cukru zjadasz. Musisz wziąć tutaj pod uwagę typowe słodycze, czyli ciastka, batoniki, lody czy czekoladę. Ale również gotowe posiłki i produkty, których byś nawet o to nie podejrzewała. Sprawdź keczup, kukurydzę konserwową, mleko roślinne, sklepowe musli, wędliny, soki owocowe, sosy pomidorowe, sklepowy hummus, chleb, musztardę, przyprawy, sosy do sałatek, jogurty owocowe, a możesz znaleźć w nich cukier. 

Przeprowadź dokładne śledztwo i sprawdź, ile cukru zjadłaś wczoraj. Pamiętaj, że 5 g to jedna łyżeczka cukru. 

Następnie wypisz pięć prostych działań, które pomogą Ci pozbyć się chociaż części cukru z Twojego życia. Wypisz je na kartce i miej przed oczami. Niech będą to naprawdę mega proste kroki. Możesz ograniczyć słodzenie kawy o 1/3 łyżeczki, możesz zjeść tylko dwa ciastka zamiast całej paczki, możesz wybrać daktylowego batonika zamiast tego czekoladowego. Te kroki mają być dopasowane do Ciebie!

No i najważniejsze, działaj! I to codziennie. Możesz zacząć od wypróbowania tego przepisu na rabarbar pod kruszonką. Nie ma w nim cukru, ani glutenu czy nabiału. A jest pyszny!

Rabarbar pod owsianą kruszonką

Składniki

7 cienkich łodyg rabarbaru

10 dużych truskawek, mogą być mrożone

1 szklanka płatków owsianych bezglutenowych

3 łyżki oleju kokosowego

garść suszonych daktyli bez pestek

Przygotowanie

Rabarbar i truskawki umyj i pokrój na niewielkie kawałki. A następnie przełóż do naczynia żaroodpornego.

Płatki owsiane zmiksuj na grubą mąkę. Następnie dodaj do niej olej kokosowy i pokrojone daktyle, i zmiksuj na lepiącą się kruszonkę. Jeśli używasz thermomixa, możesz wrzucić wszystkie składniki na kruszonkę razem i zmiksować przez kilka sekund na obrotach 5/6.

Tak przygotowaną kruszonkę, pozlepiaj w większe grudki, a następnie wyłóż na przygotowane wcześniej owoce.

Gotowe naczynie żaroodporne wstaw do piekarnika nagrzanego do 180*C i zapiekaj około 20 minut.

Tak przygotowany rabarbar pod kruszonką, świetnie smakuje ze schłodzonym jogurtem kokosowym i miętą.

Smacznego!

A tutaj mam coś jeszcze dla Ciebie!

Więcej prostych i pysznych przepisów, tym razem na śniadania znajdziesz w moim bezpłatnym ebooku.

.