fbpx

Jak wytrwać na zdrowym kursie i schudnąć skutecznie i zdrowo? 4 wskazówki, które Ci pomogą!

Zdaję sobie sprawę, że najczęściej decydujesz się na dietę albo aktywność fizyczną, gdy zastanawiasz się jak w końcu schudnąć. Albo, gdy dolegliwości zdrowotne (ogromne zmęczenie, problemy z koncentracją, problemy skórne, wypadanie włosów, częste chorowanie, problemy trawienne) już bardzo mocno uprzykrzają Ci życie. I chociaż odbiega to od mojej idealnej wizji zdrowszego odżywiania, to i tak uważam, że to dobry punkt wyjścia, bo najważniejsze to po prostu ruszyć z miejsca.

Niestety obie doskonale wiemy, że o ile ruszyć z miejsca jest dosyć prosto, to wytrwanie na obranym kursie staje się bardziej skomplikowane. Więc jeśli masz wrażenie, że całe życie jesteś na diecie, próbowałaś już wszystkiego i dalej nie widzisz efektów, o jakich marzysz. Cały czas zaczynasz od nowa, a na słowo ‘dieta’ reagujesz alergicznie to przeczytaj proszę ten wpis.

Jak oswoić zmianę?

Na początek chcę żebyś miała świadomość, że zmiana tego, co i jak jesz, to nie jest super łatwa sprawa. I bez Twojego udziału nic się tutaj nie zadzieje. Każda zmiana, szczególnie sposobu odżywania czy stylu życia, będzie wymagała od Ciebie czasu, energii i zaangażowania, zwłaszcza na początku. Dlatego doceniaj każdy najmniejszy krok, jaki wykonasz w kierunku swojego celu. Wspieraj siebie maksymalnie. Traktuj siebie, jak najlepszą przyjaciółkę, tak o sobie myśl i tak do siebie mów. To ważne, bo dobre zmiany biorą się z akceptacji, a nie z walki z samą sobą.

Jak schudnąć, skutecznie i zdrowo?

Przygotowałam dla Ciebie cztery wskazówki, które pomogą Ci schudnąć. Sama zobaczysz, że najważniejsze w nich jest to, żebyś wszystko robiła w zgodzie ze sobą i na spokojnie. Wtedy na efekty nie będziesz musiała długo czekać. 

Podejście 'wszystko albo nic' jest do bani!

Na pewno z łatwością wyobrazisz sobie następującą sytuację. Jesz zdrowo, ćwiczysz codziennie, odmawiasz koleżance w pracy, gdy częstuje Cię ciastem, wszystko idzie tak, jak sobie zaplanowałaś. Aż tu nagle nadchodzi nieprzespana noc, stresująca rozmowa z klientem, urodziny przyjaciółki i sięgasz po czekoladę. No, a jak zjadłaś czekoladę, to nic się nie stanie, jak zjesz jeszcze lody i chipsy, i paluszki, i tosty, i jeszcze milion innych rzeczy. No, a jak tak się obżarłaś to nie ma sensu wstawać rano na trening. Bo już wszystko stracone. I znowu to samo!

Ej, potknęłaś się, zdarza się. Ale to nic! Rano wstajesz i działasz dalej według planu. Plan wykonany w 80%, a nawet w 20% to też jest wielki sukces i zasługuje na uznanie! 

Wskazówka dla Ciebie

Codziennie wieczorem wypisz trzy rzeczy, które zrobiłaś i, które przybliżyły Cię do Twojego celu. I doceniaj każdy z tych swoich sukcesów, bo każdy z nich ma znaczenie.

Przygotuj sobie plan minimum

Postanowiłaś, że od poniedziałku bierzesz się w końcu za siebie? Będziesz jadła zdrowo, ćwiczyła codziennie i porządnie się wysypiała. Jesteś zmotywowana, jak nigdy wcześniej.
No i super! Ale nie oszukujmy się. Twoja doba nie rozciągnie się magicznie tylko dlatego, że postanowiłaś zacząć o siebie dbać. Wręcz przeciwnie! Każda zmiana będzie wymagała od Ciebie zaangażowania, siły i czasu, szczególnie na początku.
Twój plan jest świetny, niestety może się zdarzyć, że nie dasz rady zrealizować wszystkiego, gdy dopadnie Cię rzeczywistość. PMS, nieprzespana noc, trudny klient, dodatkowy projekt, marudzące dziecko.

Dlatego tak ważny jest plan minimum, który zrealizujesz nawet, gdy świat wokół będzie się walił. 

Wskazówka dla Ciebie

Rozpisz swój plan minimum. Niech będą to niewielkie działania, które dasz radę wykonać codziennie. Będziesz miała poczucie, że panujesz nad sytuacją i nie wypadasz z rytmu. Świetnie sprawdzą się tutaj zdrowe śniadania, które pomogą Ci trzymać się na zdrowych torach w ciągu dnia. Pobierz mojego bezpłatnego ebooka ‘Śniadania do pokochania’, w którym znajdziesz mnóstwo inspiracji.

Zastanów się czy ta zmiana jest naprawdę Twoja

Może się okazać, że na te wszystkie zmiany, które tak dobrze wyglądają na papierze, jest jeszcze za wcześnie. Może akurat teraz nie masz na nie przestrzeni, a może nie chcesz z czegoś zrezygnować albo po prostu się boisz. 

Jak często mówisz albo myślisz:

‘Muszę schudnąć, bo mąż mi docina’
‘Muszę schudnąć, bo kupiłam nową sukienkę o rozmiar mniejszą’
albo
‘Nie mogłam iść biegać, bo padał deszcz.’
‘Jadłabym zdrowiej, ale mam za dużo spotkań i wyjazdów służbowych’
‘Skończyłabym ze słodyczami, ale koleżanki w pracy codziennie mnie częstują i nie mogę odmówić’

Jeśli przerzucasz odpowiedzialność z siebie na czynniki zewnętrzne, to jest dla Ciebie sygnał, że nie jesteś gotowa jeszcze na zmianę.

Wskazówka dla Ciebie

Daj sobie czas. Wsłuchaj się w siebie, poobserwuj swoje ciało. Zastanów się do czego jest Ci potrzebna cała ta zmiana i czy jesteś na nią gotowa. Jeśli nie, to też jest ok. Spokojnie, na wszystko przyjdzie czas!

Cierpliwość to podstawa

Zmiana, której pragniesz jest rezultatem całej masy działań, które podejmujesz każdego dnia. Dlatego efekty raczej nie od razu są spektakularne.  Ale to nie oznacza, że nic się nie dzieje. Twoja codzienna praca jest magazynowana i dzięki Twojej wytrwałości i cierpliwości zaczyna w końcu przynosić Ci wymarzone efekty. 

Wskazówka dla Ciebie

Nie poddawaj się, gdy nie widzisz po kilku dniach zdrowego jedzenia, waga dalej stoi w miejscu. Działaj dalej i pielęgnuj swoje nowe nawyki, dzięki którym jesteś coraz bliżej swojego celu.

Co dalej?

Zdrowe odżywianie jest mega ważne. W obecnych czasach tak naprawdę przestaje być wyborem, a staje się koniecznością. Wspiera Twoje zdrowie i świetne samopoczucie, a Ty dzięki temu możesz osiągać swoje cele. Ale miej pewność, że ogarniasz to w zgodzie ze sobą, bo najzdrowsza dieta to taka, którą jesteś w stanie przestrzegać całe życie. I to z uśmiechem na ustach!

Możesz też zapisać się na bezpłatny webinar ‘Odchudzanie bez frustracji i efektu jojo. Jak skutecznie schudnąć i jednocześnie zadbać o swoje zdrowie?’

Co prawda webinar był wczoraj, czyli 16 lutego, ale po zapisie otrzymasz dostęp do nagrania i materiałów dla uczestniczek, które pomogą Ci rozpisać plan działania i ruszyć z miejsca.  W końcu! Materiały są dostępne do niedzieli, 21 lutego.

A tutaj mam coś jeszcze dla Ciebie!

Swoją przygodę ze zdrowym odżywianiem możesz zacząć od pysznych i pożywnych śniadań. Pobierz bezpłatnego ebooka, w którym znajdziesz 21 prostych i zdrowych przepisów.

.